ATEST Ochrona Pracy

Wirtualne muzeum bhp

Sortowanie alfabetyczne.

Kalendarium

Rok 2010

Jedno życie budowlańca

 Dodano: 2015-06-26

 

          

      

2010-03-18  

Jedno życie budowlańca  

 

Budowa to nie gra komputerowa. Każdy pracownik, nawet wirtuoz od niebezpiecznych technik pracy na wysokości, ma jedno życie. Przypomina o tym kampania PIP dotycząca bezpieczeństwa pracy w budownictwie, a szczególnie podczas prac wykonywanych na wysokości. Kampania rozpoczęła się w ubiegłym roku, a na 2010 PIP planuje m.in. więcej spotów radiowych ostrzegających przed upadkami, a także chce dotrzeć do pracodawców m.in. przez media branżowe, związane z budownictwem, składy budowlane itp. Na stronie bezupadku.pl prezentowane będą dobre praktyki bhp na budowach. Duże inwestycje będą objęte wzmożonym nadzorem, na budowach inspekcja zorganizuje seminaria poświęcone bezpieczeństwu pracy, a także spotkania dla inwestorów i wykonawców. Pojawią się też nowe wydawnictwa dotyczące bezpiecznej organizacji robót budowlanych.
Państwowa Inspekcja Pracy podsumowała już ubiegłoroczną kampanię „Bezpieczeństwo pracy w budownictwie – upadki, poślizgnięcia”, której wprawdzie nie jedynym, ale najbardziej widocznym elementem była kampania telewizyjna ostrzegająca przed upadkami podczas pracy na wysokości. W internecie kampania zaistniała dzięki stronie www.bezupadku.pl. W ośmiu dużych miastach było widocznych 370 billboardów promujących hasło „Nie lekceważ zagrożeń w pracy na wysokości”. Prawie pół miliona egzemplarzy osiągnęły nakłady publikacji związanych z kampanią.
Kampania medialna miała dwa etapy. Pierwszy sfinansowany ze środków PIP obejmował emisje spotów telewizyjnych w TVP1 i TVP2, emisje spotów radiowych w Radiu ESKA i Gold FM, banery internetowe w różnych serwisach. Drugi sfinansował Zakład Ubezpieczeń Społecznych, spoty zostały wyemitowane w TVP1, TVP2, TVP3, TVN, TVN24, Polsacie, TVP4. Inspekcja pracy przeprowadziła badania efektywności kampanii. Okazało się, że kontakt z nią miało czterech na dziesięciu robotników budowlanych pracujących na wysokości. Prawie połowa respondentów, którzy zetknęli się z przekazem zadeklarowała wzmożoną czujność podczas pracy na wysokości.
Kampania obejmowała również program prewencyjny dla małych firm budowlanych, do którego przystąpiło ponad pięciuset pracodawców. PIP prowadziła szczególny nadzór nad dużymi budowami, organizowała seminaria dla projektantów i dużych inwestorów, udzielała porad pracodawcom z branży budowlanej itd.  

 
  - 1 -