ATEST Ochrona Pracy

Wirtualne muzeum bhp

Sortowanie alfabetyczne.

Kalendarium

Rok 2013

Druga edycja kampanii RockSafe w ROCKWOOL

 Dodano: 2015-06-26

 

          

      

2013-04-26  

Druga edycja kampanii RockSafe w ROCKWOOL  

 

Dni 12-23 marca upłynęły w zakładach ROCKWOOL pod znakiem RockSafe, drugiej już kampanii pod hasłem „Tutaj pracuję bezpiecznie”, której celem jest edukacja i zaangażowanie pracowników w kwestie związane z bezpieczeństwem. Uwagę w szczególności przyciąga nie tyle przekazywana treść, lecz jej forma. Producent izolacji ze skalnej wełny mineralnej odszedł od rutyny, decydując się na urozmaicony i nowatorski program.
Dbałość o komfortowe warunki pracy i zdrowie zespołu są częścią polityki ROCKWOOL od lat. Ten temat nie należy jednak do łatwych. Firmy często napotykają na opór pracowników, znużonych powtarzalnością kolejnych szkoleń i wykładów. Dlatego w ROCKWOOL nie poprzestaje się na działaniach wymaganych ustawowo. Tegoroczna kampania objęła szereg zróżnicowanych inicjatyw, a do współpracy zaproszono m.in. reprezentantów PIP czy PSP. Ze względu na charakter, zajęcia podzielono na działania aktywne i pasywne.
Do działań aktywnych zaliczają się gry edukacyjne z nagrodami, oparte na współzawodnictwie między działami, np. odpowiednie postępowanie w zakresie udzielania pierwszej pomocy w zależności od scenariusza, test wiedzy na temat bezpieczeństwa pożarowego i regulacji prawnych dla kadry menadżerskiej czy kalambury z zakresu bhp. Część pasywna to z kolei przede wszystkim seria urozmaiconych szkoleń, prowadzonych przez reprezentantów inspekcji pracy oraz straży pożarnej. W ramach kampanii wszyscy pracownicy otrzymali drobne upominki, a zwycięskie zespoły realizowanych działań i konkursów otrzymali nagrody i pamiątkowe statuetki. Dodatkową atrakcją był konkurs plastyczny dla dzieci, zatytułowany „Jak dbam o swoje bezpieczeństwo w domu”. W ramach konkursu otrzymano kilkadziesiąt prac, z których wyłoniono zwycięzców w trzech kategoriach wiekowych.
Kampania spotkała się z pozytywnym oddźwiękiem, angażując około połowę zespołu. Wymyślona w holenderskiej filii Grupy ROCKWOOL, szybko rozszerzyła się na inne placówki. Dla przykładu, ROCKWOOL Polska odpowiada za przebieg RockSafe w fabrykach w Małkini i Cigacicach, ale także nadzoruje kampanię poza granicami kraju: w węgierskiej Tapolce i czeskim Bohuminie.
Połączenie ważnych treści i lekkiej, czasem rozrywkowej formy działa: świadczą o tym nie tylko nagrody i wyróżnienia dla kampanii, przyznawane m.in. przez Państwową Inspekcję Pracy. RockSafe to przede wszystkim bezpośrednie i mierzalne efekty w postaci redukcji liczby wypadków oraz ich ciężkości. Zakłady podległe ROCKWOOL Polska mają pozycję jednych z najbardziej bezpiecznych w całej Grupie ROCKWOOL.  

 
  - 1 -