ATEST Ochrona Pracy

19 kwietnia 2024 r.

[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]     

 

ATEST 2/2024

Promocja bezpieczeństwa
rodzinny chillout z Cooper Standard w Myślenicach

Rodzinny chillout
Rodzinny chillout
Rodzinny chillout
Rodzinny chillout
Rodzinny chillout
Rodzinny chillout
Rodzinny chillout
Rodzinny chillout

Coraz bardziej popularną formą integracji pracowników jest organizowanie firmowych spotkań dla pracowników i ich rodzin. Takie firmowe pikniki często połączone są z promocją zdrowia i bezpieczeństwa.

Firma Cooper Standard - która jest wiodącym, globalnym producentem uszczelnień do karoserii samochodowych, systemów przepływu płynów oraz aktywnych i pasywnych układów nadzorowania drgań, prowadzącym działalność w 20 krajach i zatrudniającym 32 000 pracowników w ponad 120 fabrykach wspieranych przez 11 centrów technologicznych - promuje aktywność fizyczną, zdrowie i bezpieczeństwo między innymi poprzez organizację i wspieranie tego rodzaju aktywności. W tym roku gospodarzem pikniku zorganizowanego 8 września na stadionie LKS Orzeł Myślenice był zakład Cooper Standard w Myślenicach. Była to już kolejna edycja pikniku rodzinnego, która tym razem przebiegała pod hasłem "Family Chillout". Piknik obfitował w szereg atrakcji zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Na najmłodszych czekały namioty, w których mogli przeprowadzić doświadczenia naukowe, wykazać się swoim talentem plastycznym czy pomalować buźki w kolorowe wzory. Były także dmuchane zjeżdżalnie, karuzele i namiot gier. W strefie chillout dorośli mogli na wygodnych leżakach zaciągnąć się sziszą i zrelaksować. Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty zumby z Katrin Kargbo - członkinią teamu Anny Lewandowskiej. Podobnie - warsztaty samoobrony, po których na zebranych czekało szereg niespodzianek. W zakresie promowania kultury bezpieczeństwa stworzono strefę bhp, w której uczestnicy mieli okazję porozmawiać ze specjalistami z firmy Ejendals AB i Iturri Poland Sp. z o.o. na tematy środków ochrony indywidualnej i ergonomicznych rozwiązań wspierających właściwą postawę oraz ułatwiających pracę. Na małych uczestników czekały gry i konkursy plastyczne o tematyce związanej z bezpieczeństwem w pracy i w życiu codziennym. Podczas pikniku podkreślano, że kwestia bezpieczeństwa to jeden z podstawowych elementów kultury firmy, który ma na celu zapewnianie bezpiecznego i pełnego szacunku środowiska pracy, z naciskiem na materiały, produkty i procedury przyjazne dla środowiska naturalnego. Spotkania tego typu są także okazją do wymiany opinii z producentami i dostawcami, którzy zaprezentować mogli najnowsze rozwiązania i uzyskać szereg informacji bezpośrednio od użytkowników. Z drugiej strony, wiele satysfakcji i uśmiechu daje możliwość zapoznawania dzieci ze środkami ochrony indywidualnej, ich rolą i znaczeniem w codziennym bezpieczeństwie.

Barw piknikowi dodał minifestiwal kolorów. Nie zabrakło również sportowych emocji - podczas pikniku wręczono nagrody drużynom VII edycji Turnieju o Puchar Cooper Standard. Duże emocje wzbudziła rozegrana po godzinie 18 sztafeta branżowa, w której zawodnicy musieli sprawdzić się w czterech zadaniach. Zwieńczeniem wieczoru była impreza taneczna, która stanowiła doskonałe zamknięcie pikniku.

Był to wyjątkowy piknik, ponieważ jak powiedział dyrektor zakładu, Grzegorz Pyżyński, mimo niekorzystnych warunków pogodowych zgromadził ponad 800 osób, w tym gości, m.in.: Juana Fernando de Miguel Posada, prezydenta Cooper Standard na Amerykę Południową i Europę, Leszka Księżarczyka, dyrektora operacyjnego Cooper Standard czy burmistrza Myślenic Macieja Ostrowskiego.

Piknik był także okazją do zorganizowana loterii fantowej, z której środki zostały przekazane na wsparcie jednej z pracownic, która walczy z rakiem. Kwota zebrana podczas zbiórki została podwojona przez Fundację Cooper Standard.

Prężnie rozwijający się Cooper Standard ma w Polsce 5 fabryk zlokalizowanych w Bielsku-Białej, Częstochowie, Dzierżoniowie, Myślenicach i Piotrkowie Trybunalskim oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych w Bielsku-Białej. W obszarze produkcji Cooper Standard jest podzielony na 4 grupy produktowe: systemy uszczelnień, systemy paliwowe i układy hamulcowe, systemy antywibracyjne i systemy przepływu płynów. Klientami firmy są kluczowi światowi producenci pojazdów, m.in. BMW, Daimler, Fiat, Ford, Land Rover, Opel, Volvo czy VW.

W każdym miejscu, gdzie znajdują się oddziały firmy, Cooper Standard prowadzi również działania na rzecz poprawy warunków życia lokalnych społeczności, poprzez wsparcie akcji oraz organizacji charytatywnych związanych z edukacją, zdrowiem oraz poprawą warunków otaczającego środowiska naturalnego. Co roku tysiące pracowników firmy na całym świecie oraz ich rodziny angażują się w działania na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.

Kultura firmy jest oparta na kluczowych wartościach takich jak:

- Różnorodność talentów - ceniąc różnorodność i wkład pracowników w działania firmy.

- Kultura całkowitego bezpieczeństwa - zapewniając bezpieczne i pełne szacunku otoczenie z naciskiem na materiały, produkty i procedury przyjazne dla środowiska naturalnego.

- Uczciwość - działając na podstawie wysokich standardów etycznych.

- Działanie na światowym poziomie - dostarczając światowej klasy produkty, procesy i usługi.

- Partner lokalnej społeczności - kierując się poczuciem odpowiedzialności i chęci niesienia pomocy potrzebującym.

- Ciągłe doskonalenie - koncentrując się na ciągłym doskonaleniu.


Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz  
 

©ATEST-Ochrona Pracy 2018

Liczba odwiedzin od 2000 r.: 58365627