22 stycznia 2025 r.
[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]
ATEST 2/2017
Spis treści Galeria Kto jest kim Najnowszy numerPrenumerata
Wydarzenia
Newsletter ATESTU nr 95 Konkurs ZUS „Dofinansowanie działań płatnika składek na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy” ❗️ Słuchaj o bhp! - W grudniowym wydaniu ATESTU
Więcej...
Miesięcznik ATEST
Redakcja Portal Informacji Technicznej Prenumerata Dla autorów Reklama w ATEŚCIE #AtestOchronaPracy Atest na LinkedIn Kanał ATESTU Testuj z ATESTEM! Newsletter ATESTU Napisz do nas Czytane najczęściej Ważne problemy bhp Wirtualne muzeum bhp Laureaci Złotych Szelek 15. Konferencja ATESTU
Bazy danych bhp
Angielski dla behapowców Piktogramy Stowarzyszenia służby bhp Kto jest kim Środki ochrony indywidualnej Wypadki przy pracy
Cykle tematyczne
ABC BHP Bezpieczeństwo chemiczne Forum laboratoriów Jak pracują mistrzowie Lekcje bhp Maszyny - lista kontrolna Ocena ryzyka Okresowy przegląd norm Praca ludzka Z życia inspekcji Zmiany w przepisach Wszystkie cykle...
POLECAMYOcena ryzyka jest wspaniałym narzędziem projektowania maszyn Z życiem maszyny, od momentu jej zaprojektowania do złomowania, związani są ludzie: projektanci, użytkownicy, operatorzy, serwisanci i modernizatorzy. Na temat ich kompetencji i wymagań prawnych związanych z bezpieczeństwem maszyn rozmawiamy ze Stanisławem Kowalewskim - wiceprezesem zarządu, dyrektorem ds. nauki i techniki i Mariuszem Głowickim - członkiem zarządu, dyrektorem operacyjnym w firmie ELOKON. Czytaj dalej...
Znaki i barwy bezpieczeństwa na maszynach W życiu codziennym, chociażby na drogach publicznych, często mamy do czynienia z różnymi znakami pełniącymi funkcje informacyjne, ostrzegawcze czy też nakazujące lub zakazujące określonego działania. Informacje te najczęściej wyrażane są za pomocą określonego symbolu oraz odpowiedniej kolorystyki. Aby te znaki spełniały swoją funkcję, powinny być zrozumiałe dla odbiorców, czyli wszystkich przebywających na oznakowanym terenie - pisze Włodzimierz Łabanowski.
Ręczne prace transportoweOcena ryzyka metodą KIM, cz. 3 W cz. 1 artykułu (ATEST 1/2016) Piotr Kaczmarek opisał możliwości wykorzystania metody KIM do oceny ryzyka ręcznych prac transportowych w ramach prowadzonego przez ZUS programu dofinansowania działań skierowanych na utrzymanie zdolności do pracy przez cały okres aktywności zawodowej. Omówił sposób korzystania z metody dla działań obejmujących ciągnięcie i pchanie. W cz. 2 (3/2016) scharakteryzował sposób postępowania dla podnoszenia, trzymania, przenoszenia". W ATEŚCIE 2/2017 prezentuje studium przypadku - przeprowadzoną metodą KIM ocenę ryzyka zawodowego związanego z ręcznymi pracami transportowymi wykonywanymi przez pracownika fizycznego (mężczyznę) w przedsiębiorstwie handlowo-usługowo-produkcyjnym.
Przygnieciony w wagonie Opisany wypadek przy pracy wydarzył się na terenie jednego z zakładów koksowniczych przy opróżnianiu wagonów z resztek zamarzniętego węgla. Czynność wykonywana jest za pomocą koparki oraz ręcznie przez pracowników. Poszkodowany został pięćdziesięcioletni mężczyzna. Bezpośrednią przyczyną wypadku było przypadkowe zadziałanie przez operatora na joystick sterujący ramieniem z łyżką koparki, co w efekcie spowodowało ruch ramienia w kierunku burty wagonu, do której przyciśnięty został pracownik - pisze Andrzej Nowak.
LISTY CZYTELNIKÓW
Wypadek w cementowni - wątpliwości co do przyczyn
ODPOWIEDZI REDAKCJI
Szkolenie okresowe służby bhp
WIRTUALNE MUZEUM BHP
- Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy – innowacyjnie i z różnych punktów widzenia
- BeNiSz 2023 – przeżyjmy to jeszcze raz!
- Forum służby bhp w Warszawie
- BeNiSz 2023 już za nami! 🙂
- „Safety at Work” – I Międzynarodowy Konkurs Rysunkowy Faraone 🎨
Okładka
Portal Informacji Technicznej
Nasze archiwum
1/2017 3/2017Numery archiwalneNajnowszy numer
Polska Kocha Bezpieczeństwo
©ATEST-Ochrona Pracy 2017
Liczba odwiedzin od 2000 r.: 62185832