12 października 2024 r.
[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]
ATEST 2/2024
Spis treści Kto jest kim Najnowszy numerPrenumerata
Wydarzenia
Prewencja drogą do bezpiecznego i zdrowego jutra: zdrowie – demografia – technologie Poznaj naszych wykładowców - Barbara Makowska Zapowiedź 15. Konferencji ATESTU
Więcej...
Miesięcznik ATEST
Redakcja Portal Informacji Technicznej Prenumerata Dla autorów Reklama w ATEŚCIE #AtestOchronaPracy Atest na LinkedIn Kanał ATESTU Testuj z ATESTEM! Newsletter ATESTU Napisz do nas Czytane najczęściej Ważne problemy bhp Wirtualne muzeum bhp Laureaci Złotych Szelek 15. Konferencja ATESTU
Bazy danych bhp
Angielski dla behapowców Piktogramy Stowarzyszenia służby bhp Kto jest kim Środki ochrony indywidualnej Wypadki przy pracy
Cykle tematyczne
ABC BHP Bezpieczeństwo chemiczne Forum laboratoriów Jak pracują mistrzowie Lekcje bhp Maszyny - lista kontrolna Ocena ryzyka Okresowy przegląd norm Praca ludzka Z życia inspekcji Zmiany w przepisach Wszystkie cykle...
POLECAMYCzy słuch jest potrzebny uczestnikom koncertów? Większość pytanych odpowie: "Oczywiście, jak najbardziej!", tylko jeśli spojrzymy na naszą rzeczywistość, to praktyka tego nie potwierdza. I tu powstaje pytanie: Dlaczego? W tym krótkim artykule chciałbym wrócić do tematu znanego od lat - wpływu hałasu na słuch, bo każdy z nas słyszał, że hałas szkodzi. Czytaj dalej...
Jak wdrożyć "Złote zasady bhp", aby stały się rzeczywistym fundamentem silnej kultury bezpieczeństwa pracy? W nowym roku postanowiłem zająć się tematem "Złotych zasad bhp". W wielu organizacjach - tam, gdzie są ambicje do tworzenia silnej kultury bezpieczeństwa pracy - pojawia się temat ustanowienia i wdrożenia takich zasad. Czasami nazywane one są: "Naszymi podstawowymi wartościami bhp" lub po prostu "Naszymi zasadami bhp". Są to podstawowe reguły bezpiecznego postępowania, do których każdy pracownik, kierownik czy podwykonawca powinien się stosować. I tu właśnie pojawia się dylemat, czy złote zasady bhp to zbiór kluczowych nakazów - wymagań, czy też wspólne zobowiązanie wszystkich pracowników i kadry co do bezpiecznej realizacji prac?
Tajemniczy (podstawiony) klient jako metoda kontroli pracownika Jak wynika z samej nazwy, tajemniczy klient wykonuje zlecone sobie zadania incognito, przybywając do wskazanej przez pracodawcę (zlecającego) jednostki organizacyjnej prowadzonego przez niego przedsiębiorstwa w uzgodnionym z nim terminie. Po przybyciu na miejsce przeprowadza niejako symulację wizyty typowego klienta zainteresowanego usługą czy towarem oferowanym w danej placówce. Zwraca przy tym szczególną uwagę na aspekty, których weryfikacją zainteresowany jest podmiot zlecający.
Środki profilaktyczne jako efekt prawidłowo przeprowadzonego postępowania powypadkowego - standard czy wyjątek? Znane porzekadło mówi o tym, że Polak jest mądry po szkodzie, a inna z zakresu tzw. mądrości życiowych, że warto uczyć się na błędach. Zdarza się, że ta ostatnia maksyma uzupełniana jest dodatkiem wskazującym, że najlepiej przyswoić sobie taką lekcję, unikając błędów, które wcześniej popełnili inni.
LISTY CZYTELNIKÓW
Zielone światło dla strategii "zero wypadków"
ODPOWIEDZI REDAKCJI
Prowadzenie szkoleń nie należy do zadań służby bhp
WIRTUALNE MUZEUM BHP
- Forum służby bhp w Warszawie
- BeNiSz 2023 już za nami! 🙂
- „Safety at Work” – I Międzynarodowy Konkurs Rysunkowy Faraone 🎨
- Jubileusz 30-lecia oddziału krakowskiego OSPSBHP
- Obchody jubileuszu OSPSBHP w oddziale kaliskim
Okładka
Portal Informacji Technicznej
Nasze archiwum
1/2024 3/2024Numery archiwalneNajnowszy numer
Polska Kocha Bezpieczeństwo
©ATEST-Ochrona Pracy 2024
Liczba odwiedzin od 2000 r.: 61376452