ATEST Ochrona Pracy

19 kwietnia 2024 r.

[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]     

 

ATEST 2/2024

SAWO 2016

SAWO2016

Tegoroczne Międzynarodowe Targi Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa z pewnością można uznać za udaną imprezę zarówno z punktu widzenia organizatorów, wystawców, jak i zwiedzających, a precyzyjniej rzecz ujmując - korzystających z oferty targowej.

SAWO2016

Obecnie targi to nie tylko prezentacja produktów i rozwiązań z zakresu bhp, pożarnictwa i ratownictwa, to także potężna dawka merytorycznej wiedzy przygotowana przez najlepszych w branży i właściwie trudno ocenić, która z ofert jest dla behapowców praktyków, odwiedzających targi, bardziej atrakcyjna. Zapewne obydwie, problem jednak w tym, że muszą oni dokonywać wyboru, bo konferencje, fora, panele, warsztaty i pokazy towarzyszące imprezie pokrywają się czasowo. Trudny wybór dla uczestników i nieproste zadanie dla organizatorów. Ponad 1000 osób uczestniczyło w 8 konferencjach towarzyszących targom.

Klub Premier

W dwóch pawilonach i na terenie otwartym Międzynarodowych Targów Poznańskich 242 wystawców z 23 państw prezentowało najnowsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz wyposażenia służb ratowniczych. Na stoiskach zaprezentowano 80 nowości, w tym w ramach Klubu Premier SAWO 27 produktów, które jeszcze nie pojawiły się na rynku. Znalazły się wśród nich m.in.: uchwyt ścienny Plate firmy ASTROMAL uwydatniający i sygnalizujący obecność gaśnic w pomieszczeniu; półbuty BOLT firmy AVACORE; Elipse Integraf (zintegrowane funkcje gogli ochronnych i maski filtracyjnej w jednym urządzeniu), DC-3 HEŁM SPAWALNICZY (do wszystkich rodzajów spawania i szlifowania), metalowa Tunika T+, FLASH & GRIP® (gama izolacyjnych rękawic kompozytowych łączących dielektryczność oraz odporność mechaniczną, do użytku bez skórzanych ochraniaczy) prezentowane przez firmę EURODIS; Ultrane 510, Krytech 511, Krytech 531 - rękawice firmy MAPA PROFESSIONNEL; rękawice robocze MHZ International (UK) Ltd; automat kolumnowy (dostawiana szafa płaska znacząco rozszerza funkcjonalność automatu BHP) PSPG Polska; hełm ochronny Zenith (producent: KASK) prezentowany przez Prosave.pl; SECURA 3000 nowa półmaska wielokrotnego użytku firmy SECURA B.C.; PRO SKID-E Krzesełko ewakuacyjne firmy SPENCER (nowością tego produktu jest wykorzystanie pasywnych gąsienic, które ześlizgują się bezwysiłkowo po schodach, zapewniając podwyższony stopień bezpieczeństwa); szereg rękawic firmy Sungboo (Premium Cut, Extra Cut, Comfort Grip, 11N-N09, FLEX 4, Safe Work, 11N-PU08 C, 11N-PU08 ESD); ZW-45 półbut ESD, ZX46 sandał ESD i but sportowy S1 firmy ZEPHYR Polska.

Nagrody

Wręczono 14 Złotych Medali Międzynarodowych Targów Poznańskich, pięć produktów uhonorowanych tą statuetką otrzymało GRAND PRIX SAWO przyznane na wniosek Komisji Konkursowej przez Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Głównego Inspektora Pracy i Dyrektora Centralnego Instytutu Ochrony Pracy, a dwa Medal Prezesa Zarządu Głównego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP (o nagrodzonych pisaliśmy w numerze 4/16 ATESTU).

Acanthus Aureus - nagroda dla najlepszych

Przyznawana od 2003 r. przez MTP nagroda Acanthus Aureus* (Złoty Akant) ma na celu nagradzanie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślają pozytywny wizerunek firmy, prezentującej swoją ofertę na targach. Statuetką Złotego Akanta nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy. Tegorocznymi laureatami Złotego Akanta zostali: Alfa i Omega I. Szulc, J. Szulc Sp. J.; ARTRA s.r.o.; EJENDALS AB; MSA Safety Sp. z o.o.; PPH SARA Sp. J. i Zakład Produkcji Obuwia LEMIGO; UNIVET SRL; UVEX SAFETY Polska.

O podzielenie się wrażeniami po otrzymaniu tej nagrody ATEST poprosił przedstawicieli siedmiu nagrodzonych firm.

Hanna Pieścińska współwłaścicielka firmy SARA; Odzież Robocza PPH SARA Sp. J. i Zakład Produkcji Obuwia LEMIGO - obydwie z Grudziądza

SAWO2016

Cieszymy się, że nasze firmy zostały wyróżnione statuetką Złotego Akanta za najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej stoisko podczas targów Sawo 2016. Jesteśmy dwiema grudziądzkimi firmami działającymi w podobnej branży. Wyróżnienie cieszy nas ogromnie, ponieważ jest to zwieńczenie naszych długich przygotowań do poznańskich targów, na których zaprezentowaliśmy swoje najnowsze kolekcje. Zdajemy sobie sprawę, że celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślają pozytywny wizerunek firmy, o który walczymy od prawie 25 lat. Statuetka wręczona przez kapitułę konkursową jest dla nas sygnałem, że nasze działania marketingowe prowadzone są w sposób nowoczesny i racjonalny, a polityka reklamowa jest skuteczna.

Artur Szkuta - area manager; UNVET Optical Technologies - firma włoska z siedzibą w Rezzato

SAWO2016

Firma zajmuje się produkcją środków ochrony indywidualnej dotyczących wyłącznie ochrony wzroku: okulary, gogle, osłony twarzy. Poza tym jest bardzo duży dział zajmujący się systemami powiększającymi. Są to lupy powiększające dla mikrobiologii, neurochirurgii. Jest to chyba jedyna firma na świecie, która w tym zakresie produkcji ma duży eksport do Chin. Na SAWO wystawiamy się po raz trzeci, nagrodę za stoisko otrzymaliśmy pierwszy raz, ale też pierwszy raz zgłosiliśmy je do nagrody. Stoisko jest bardzo ładne. Czuję się upoważniony do takiej oceny, ponieważ klienci wyrażają właśnie taką opinię i nagroda też o tym świadczy. Jest to zasługa pracowników działu marketingu, który znajduje się w siedzibie firmy w Rezzato, to oni zajmują się wizerunkiem firmy, potwierdzając nieustannie znakomitą opinię w świecie o włoskim designie.

Ivan Arvay - dyrektor ARTRA; firma słowacka, producent obuwia roboczego

SAWO2016

Na SAWO jesteśmy po raz trzeci. W Polsce mamy wielu odbiorców naszego obuwia i po każdych targach przybywają nowi. Rynek polski jest drugim po niemieckim rynkiem zbytu w Europie dla naszej firmy. Słowacja jest małym krajem, nie mamy takich targów związanych z bhp, dlatego SAWO to ważna dla nas impreza i nagroda za stoisko cieszy, tym bardziej że sami w firmie przygotowaliśmy projekt. Po raz pierwszy stoisko to zaprezentowaliśmy na targach A+A w Düsseldorfie jesienią ubiegłego roku, a teraz to polska prapremiera dobrze oceniona przez kapitułę nagrody i klientów. Stoisko podoba się przede wszystkim za prostotę i minimalizm, styl ten dotyczy też wszystkich elementów marketingowych i promocyjnych, np. katalogów, wizytówek, banerów, informacji, wszystkiego, co dotyczy wizerunku firmy. Zależy nam, by odbiorcy łatwo kojarzyli i rozpoznawali markę.

Małgorzata Jasińska - regionalny menadżer ds. marketingu (MSA Safety Sp. z o.o.)

SAWO2016

Tegoroczny Złoty Akant to już druga nagroda za stoisko, poprzednią otrzymaliśmy dwa lata temu. "Pracujemy dla Twojego bezpieczeństwa" to hasło, którego odzwierciedleniem jest nasze stoisko. Prezentujemy tu rozwiązania dla ludzi pracujących w przestrzeniach zamkniętych, na wysokości, w budownictwie, dla elektryków oraz szeroką gamę rozwiązań dla przemysłu energetycznego. Poprzez industrialny wygląd stoiskowej przestrzeni - szare ściany, szara podłoga, imitacja studzienki - klient czuje, że właściwie jest to miejsce, gdzie można założyć określone ochrony i rozpocząć pracę. Taka idea przyświecała nam przy projektowaniu. Chcieliśmy nawiązać do środowiska pracy naszych klientów. I chyba się udało, odbiór jest bardzo pozytywny, podobnie było na A+A parę miesięcy temu. Na SAWO otrzymaliśmy też Złoty Medal za urządzenie samohamowne MSA Latchways Mini PFL.

Arkadiusz Plaskowicki - Country Manager regionu krajów Europy Środkowo-Wschodniej w firmie EJENDALS AB ze Szwecji. EJENDALS AB - skandynawska firma oferująca kompleksową ochronę rąk (TEGERA®) i kompleksową ochronę stóp (JALAS®)

SAWO2016

Na SAWO otrzymaliśmy, oprócz tej za stoisko, jeszcze trzy nagrody. Dwa Złote Medale, jeden za nowy model obuwia ochronnego JALAS®9548 Exalter Boa z kolekcji Exalter 2, drugi za skaner stóp (FSS) marki JALAS® i Grand Prix przyznane również skanerowi stóp FoodStop Service (FSS). Międzynarodowa grupa EJENDALS jest firmą skandynawską pochodzącą ze Szwecji. Na stoisku jest wiele elementów pokazujących skąd jesteśmy, np. zdjęcie z regionu Leksand, gdzie znajduje się główna siedziba firmy i wiele innych akcentów prezentujących skandynawski styl. Dziś na stoisku towarzyszy nam Andreas Jonsson, znakomity szwedzki żużlowiec jeżdżący w barwach TEGERY. Na każdych targach design stoiska jest inny, ale zawsze w skandynawskim stylu. Stoisko to ważna część marketingowa, dlatego przykładamy dużą wagę do jego wyglądu. Dwa lata temu byliśmy po raz pierwszy na SAWO. Był to pewnego rodzaju test, efektem którego jest nasza obecność w tym roku.

Krzysztof Strzała - prezes firmy UVEX SAFETY Polska

SAWO2016

Jest to już druga nagroda dla firmy uvex za stoisko, pierwszą otrzymaliśmy cztery lata temu. Jesteśmy zadowoleni, bo każda nagroda na targach to wartość dodana. Nasze stoisko jest odwzorowaniem stoiska firmy uvex na targach A+A, ale w ograniczonym zakresie, ponieważ w Düsseldorfie zajmowało ono 1000 m2, a my dysponujemy 100 m2, więc z oczywistych względów nie da się tego przenieść 1:1. Efekt tu widoczny jest wspólną koncepcją działów marketingu polskiego i niemieckiego. Jednak pewne elementy zostały przewiezione w całości. Myślę np. o budzącej duże zainteresowanie wśród zwiedzających piramidzie - wraz z planszą ścienną, na tle której jest usytuowana, stanowi wizualizację koncepcji i-gonomic (określenie powstałe z połączenia słów: innowacja i ergonomia). Jest to system oceny stworzony przez naukowców, możliwy do zastosowania w każdej grupie produktowej, dający wymierne wyniki pozwalające na poprawę komfortu i wydajności pracy, dzięki czemu poprawia się poziom bezpieczeństwa.

Janusz Szulc - prezes; Alfa i Omega - producent i dystrybutor artykułów bhp

SAWO2016

W tym roku powtórzyliśmy wynik, bowiem w 2014 r. dostaliśmy już nagrodę za stoisko, może to początek serialu. Obecne stoisko w porównaniu do nagrodzonego przed dwoma laty jest przede wszystkim większe. Przestrzeń tę zaprojektowała nam firma profesjonalnie zajmująca się zabudową stoisk, ale z uwzględnieniem mocno ingerujących w projekt sugestii, zmian, koncepcji pracowników naszej firmy. Przede wszystkim zależało nam na atrakcyjnym eksponowaniu produktów, promowaniu firm - głównych naszych dostawców, z którymi od lat współpracujemy i dużej wolnej przestrzeni. Z edycji na edycję targów SAWO przybywa nam klientów i chcemy, by czuli się na naszym stoisku dobrze, by mogli spokojnie wypić kawę i swobodnie porozmawiać. Taka generalnie jest obecnie idea targów.Koniec

Acanthus Aureus

* Nagroda Acanthus Aureus została ustanowiona przez MTP w 2003 r. W 2013 r. nadano jej nową formę - liść akantu, kojarzący się z klasycznymi wzorcami architektury, został wkomponowany w nowoczesną bryłę, co podkreśla połączenie tradycji i współczesności i oddaje unikatowy charakter nagrody przyznawanej wystawcom, którzy najlepiej potrafili przekazać wizję stoiska w połączeniu ze strategią marketingową firmy. Nagroda przyznawana jest przez Kapitułę, w skład której wchodzą eksperci z zakresu designu, marketingu i wystawiennictwa targowego. Nazwa Acanthus pochodzi od rodzaju rośliny ozdobnej o dużych głęboko wcinanych liściach. Motyw dekoracyjny w kształcie liści akantu wykorzystywano w architekturze starożytnej Grecji i Rzymu. Liściowy ornament na głowicy korynckiej kolumny to właśnie liść akantu


Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz  
 

©ATEST-Ochrona Pracy 2016

Liczba odwiedzin od 2000 r.: 58381373