ATEST Ochrona Pracy

25 kwietnia 2024 r.

[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]     

 

ATEST 2/2024

Współpraca w zakresie szkoleń bhp oraz adaptacji zawodowej nowych pracowników

szkolenie

O wielu szkoleniach ich uczestnicy mówią, że były nieciekawe, a nawet nudne. Czy to jest wina tematyki, prowadzących szkolenie czy może samych uczestników? Na atrakcyjność szkolenia mają wpływ wszystkie jego aspekty.

I tak:

- niedopasowana tematyka do stanowisk pracy, na których pracują uczestnicy powoduje, że część osób po prostu będzie się wyłączała z uczestnictwa - dla nich szkolenie będzie nudne,

- nieumiejętność przełożenia wiedzy teoretycznej na praktyczną przez prowadzącego - cytowanie przepisów dla większości będzie nudne,

- niepozwolenie na zadawanie pytań czy szczegółowych interpretacji dotyczące konkretnych sytuacji albo podzielenia się własnymi doświadczeniami powoduje, że słuchacze wyłączają się z czynnego uczestnictwa, czekając na "końcowy dzwonek"; przesunięcie zadawania pytań na koniec szkolenia powoduje, że część osób zapomni o co miała pytać, a część woli pójść wcześniej do domu,

- filmy instruktażowe przydługie i oglądane bez uczestnictwa i komentarza prowadzącego szkolenie (najlepsze efekty przynoszą filmy ze scenami kontrowersyjnymi, wymagającymi refleksji lub ze scenami pokazującymi błędy).

Więcej w sierpniowym ATEŚCIE.

Listę artykułów, w których autor omawia sukcesywnie 22 zadania służby bhp, można znaleźć tutaj.

 
 

©ATEST-Ochrona Pracy 2019

Liczba odwiedzin od 2000 r.: 58492143