ATEST Ochrona Pracy

29 marca 2024 r.

[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]     

 

ATEST 12/2023

Szczególny marketing

Ostatnio otrzymaliśmy e-mail, który normalnie traktujemy jako spam ("BHP na CD"), ale naszą uwagę zwróciło kilka sformułowań. Zacytujemy ów krótki tekst, pomijając z litości nazwisko pani inspektor bhp i nazwę firmy.

Zasypywani jesteśmy ze wszystkich stron informacjami jak ułatwić pracę specjalisty ds. bhp. Po raz kolejny pytania: kto kontroluje kursy, materiały szkoleniowe, oprogramowania?

Może przyszedł czas, byśmy sami zaczęli zwracać uwagę na te sprawy i informowali o nieprawidłowościach, nieuczciwych firmach szkolących, materiałach dydaktycznych, oprogramowaniach, na łamach prasy.

Sprawa aż się prosi o wyjaśnienie i komentarz, tym bardziej, że na drugiej stronie, stanowiącej właściwą ofertę firmy, spotkać można na wstępie zdanie: Państwowa Inspekcja Pracy bardzo rygorystycznie kontroluje warunki bhp w firmie, za których przestrzeganie odpowiedzialny jest specjalista ds. bhp. Właściwe przygotowanie druków wypadkowych, dokumentacji szkoleniowej i oceny ryzyka zawodowego - to najczęściej kontrolowane elementy. Inspektorzy zwracają szczególną uwagę na kompletność i prawidłowość dokumentacji oraz na rzetelność prowadzonych rejestrów.

Co zdanie to głupstwo, a może nawet dwa. Otóż:
1) za warunki pracy w firmie nie odpowiada inspektor bhp,
2) inspektorzy PIP nie zajmują się kompletnością i prawidłowością dokumentacji i rejestrów. Jeśli tak się zdarza, to świadczy o patologii - sądzimy - rzadko spotykanej.

Co do kwestii - kto kontroluje kursy, materiały szkoleniowe, oprogramowanie - wypowiadaliśmy się w numerze 9/2006, str. 32.

O co chodziło autorce tekstu, prowadzącej ten szczególny marketing? O postraszenie czymś nieokreślonym?

Najciekawsze jest to, że całość tego materiału o charakterze marketingowym firmuje pani X, specjalista ds. bhp. Pracownik służby bhp nie powinien łączyć swojej pracy z innymi zadaniami. Jeśli jednak występuje w podwójnej roli - specjalisty marketingu i specjalisty bhp, to powinna podpisać się właśnie jako ekspert marketingu. Jedno można powiedzieć - ekspertem ds. bhp ta pani nie jest, inaczej nie popełniłaby tak kardynalnych błędów.

Być może część Czytelników otrzymała identyczny e-mail: określony jako "BHP na CD.tif". Ktoś może kupił to CD. Czekamy na opinię o jakości.

JK


Brak komentarzy

Dodaj swój komentarz  
 

©ATEST-Ochrona Pracy 2006

Liczba odwiedzin od 2000 r.: 58075184