ATEST Ochrona Pracy

29 kwietnia 2024 r.

[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]     

 

ATEST 2/2024

Certyfikacja ośrodków

Panie Redaktorze

Co to jest wg Pana "dobrowolna certyfikacja ośrodków"? Co niby ma dać spec.-komisja certyfikująca firmy szkoleniowe? Według jakich kryteriów i jak zasobnych załączników określi, że ten to "cacy", a tamten "be"? W tym szaleńczym wyścigu szczurów (wszak o pieniądze tu idzie - wcale niemałe pieniądze) proponowane w dyskusji ("Kto postawi dwóję szkoleniom bhp" - "Atest" 5/03) rozwiązania sprowadzają się do konkluzji: W ośrodkach szkolą (zazwyczaj /także) Państwowi Inspektorzy Pracy - choć GIP zabronił - oj, oj - oni, będąc na kontroli "systemem duńskim", uloteczkę i kółko się zamyka: dola za wykłady + premia za aktywność, a "teczkowcom śmierć", choć wielu z nich to zawodowcy lepsi od tych, którzy wykładają w Ośrodkach i osobiście znam wielu, którzy jeszcze niedawno byli tam wykładowcami.

A wszystko "funta kłaków niewarte", bo jest jedno kryterium - którego w polemice unikacie jak ognia, które stawia dwóję szkoleniom bhp - kryterium weryfikowania jakości szkolenia przez... życie.

Wypadek przy pracy - właśnie to zdarzenie obnaża niedoskonałość szkoleń, bez względu na to, czy wykonała je renomowana firma z certyfikatami, czy "teczkowiec".

Szukamy panaceum na poprawę sytuacji na rynku szkoleniowym.Wielu na tym zależy. Mnie także.

Postępowanie powypadkowe (dobre, pełne postępowanie) winno ocenić także - i przede wszystkim - wartość zaświadczenia ze szkolenia, dokumentację ze szkolenia, kompetencje wykładowców, sposób prowadzenia szkolenia i wiedzę na nim zdobytą.

Reszta niech będzie sprawą oskarżyciela publicznego i odpowiedzialności za działanie. Już są wyroki za sprzedawanie "lewych zaświadczeń" - za poświadczenie nieprawdy.

WIARUS

Dodaj swój komentarz


behapert J.K: Najważniejsza to sprawa, kto szkoli i jak pracowników? Na(2003-07-28)

obserwator: Zgadzam sie z szanownym przedmówcą co do tego, że(2003-07-29)

Z. Sz.: Dyskusja idzie w dobrym kierunku. Jednak należy pamiętać,że nie(2003-07-29)

j.k.: Dyskusję na temat jakości szkoleń należy rozpocząć od bezsensownej(2003-07-29)

KAMA: Zgadzam się z moimi szanownymi przedmówcami. Ale jest inna(2003-07-30)

nieuk: uwaga do Z.Sz. z 2003-07-29 znawcy polskiej stylistyki(2003-07-31)

Z. Sz.: Do szanownego nieuka Chciałem wyjaśnić, że wiem jak pisze(2003-08-1)

Spec: Jestem za certyfikacjią kompetencji personelu wykładowców tematyki bhp.Warunkiem uzyskania(2003-08-1)

KAMA: Popieram opinię Speca ,co do weryfikacji pracowników słuzby bhp.(2003-08-1)

MARGO: Zgadzam się z opinią Panów Spec. i Kama.Prawdą jest(2003-08-2)

"niedowiarek": Na nic mogą się zdać certyfikaty, jeżeli pracodawcy ((2003-08-5)

Bolo: Należy odróżnić dwie sprawy, a mianowicie; czym innym jest(2003-08-6)

Spec: Pan Jerzy Kowalski z MGPiPS wjaśnia w wywiadzie dla(2003-08-7)

BM Lublin: Zajmuję sie bhp już 20 lat i nie ukrywam,(2003-08-15)

Kowalski: Krajowy Związek Zawodowy Inżynierów i Techników Bezpieczeństwa i Higieny(2003-08-19)

behapert: nie jestem zaskoczony dyskusją. Widaać jak na dłoni,że chodzi(2003-08-19)

Kama: Prośba do p.Kowalskiego niech Zw.Zaw Inż. i Tech. BHP(2003-08-19)

Kama: znam przypadki że insp. PIP -u sa odpowiedzialni za(2003-08-19)

H.Kowalski: Odp: dla P.Kama. Dziękuję za zajęcie stanowiska. Przytoczona przez(2003-08-20)

Spec: Mam pytanie do Pana H Kowalskiego. Co Pana związek proponował po zniesieniu GIP PIP i dlaczego taki postulat w ogóle został skierowany ? Proszę o odpowiedź. (2003-08-21)

Spec.: Uzupelnienie do swojej informacji z dnia 2003-08-7. Zgodnie z zapowiedzią p. Jerzego Kowalskiego z Miniserstwa ..., nastąpiła zmiana ustawy o systemie oświaty, oraz nietórych ustaw (Dz. U. z 6.08.2003r. Nr 137, poz.1304). Cierpliwie czekać należy na dalsze posunięcia Ministerstwa ... w sprawie zmian rozporządzenia w dziedzinie szkolenia bhp. Mam nadzieję, że zmiana dotychczas obowiązujących przepisów wreszcie pogodzi interesy tzw. teczkowców i ośrodków szkolenia w tym ośrodków remonowanych i posiadajacych certyikaty. (2003-08-21)

Z. Sz: Do autora Kama. Jeżeli wystąpiły takie sytuacje brzydko mówiąc przekręty ze strony inspektorów pracy dotyczących stręczenia swoich pupilów podmiotom kontrolowanym, to nie można pozostać na takie negatywne zjawisko obojętnym. Trzeba coś z tym zrobić. Moja propozycja jest następujaca:1) wnieść skargę na inspektora pracy do okręgowego insp. pracy 2) jeżeli nie pomoże, to dalej należy wnieść skargę do głównego insp.pracy 3) jeżeli i to nie pomoże, to wnieść skargę do Marszałka Sejmu. Do tej sprawy można zaangażować posła lub senatora, media np. redaktora gazety wyborczej. Można przy składaniu skarg zastrzec sobie anonimowość. Daję słowo, skutek jest gwarantowany. Będzie to nowy materiał na kolejne afery korupcyjne. Pozdrawiam i nie należy się bać inspektorów nieuczciwych, trzeba również oczyścić szeregi i tej skorumpowanej instytucji. (2003-08-21)

Kama: Dziękuje Panu za szybką odpowiedż. Cieszę się że ZZITBHP zajął się patologią jaka ogarneła nasz kraj a szczególnie w sprawach bezpieczeństwa pracy. Myśle że pośród łapówkarzy insp.PIP i osobach spośród nich którzy chcą zbic majątek na cudzym nieszczęsciu poprzeż zniszczenie behapowca są osoby rzetelne,prawe oddane sprawom bhp. Mam pytanie do Pana czy ZZITBHP może wziąśc w obrone osobe która jest przez PIP szykanowana a nawet toczy się postępowanie sadowe wziąść w obrone zapewnić jej pomoc prawną a co dalej chronić przed zakusami insp. PIP.Prosze o odpowiedż. (2003-08-21)

Kama: Kama Mój list poprzedni jest skierowany do Pana H.Kowalskiego przewodniczącego ZZIiTBHP (2003-08-21)

Kama: Do Pana Z.Sz. Są ciekawe Pana propozycje ale jak Pan proponuje to przeprowadzić. Czy na łamach Atestu lub tej grupy dyskusyjnej.Ja mysle że nie jeden z nas jest pokrzywdzony przez insp. PIP którzy mienią się nadludzmi. Dobrze by było aby osoby pokrzywdzone na tej grupie mogli by podać pseudonimy a może jakie adresu ale pod postacią taką aby nie mogł by być podstawą do nagonki ze strony PIP a może. email .Prosze o dyskusje na ten temat i propozycje jak tą akcje poprowadzić. Czekam na odpowiedż.l (2003-08-21)

Z.Sz: Do autora prawdopdobnie Pani Kama. Nie można składać zażaleń czy też skarg do instytucji państwowych używając pseudonimu zwłaszcza w sprawie, gdy zachodzi podejrzenie popełnienia przestępstwa przez funkcjunariusza, czy też urzędnika państwowego. Bo inaczej w dzisiejszym czasie może być to uznane za pomówienie.Trudno jest doradzać, jak należy postąpić w danej sprawie. Jeżeli by mnie spotkała krzywda ze strony inspektora pracy to napewno bym z tego zrobił użytek. Pozdrawiam i życzę wszystkim pokrzywdzonym odwagi. (2003-08-22)

Herod - baba: Do autora Pana H. Kowalski. Chyba Pan przesadził z tym postulatem dotycz. likwidacji GIP. To tak samo, jak by zlikwidować Komendanta Głównego Policji czy Pańtw. Straży Pożarnej itp. Itd. Jeżeli był to pomysł Pana Gudalewicza, to życzę dużo sukcesu tak samo jak Panu Leperowi w polityce. Pytanie czy potraficie wpłynąć na zmienę ustawy o PIP. Dzisiaj nie można przenieść podległości PIP z Sejmu do Mnisterstwa Gosp. i ... ,a co dopiero mówić o likwidacji GIP. Panowie ne bądźcie populistami i demagogami, bo w kraju jest już ich za dużo. Bądźcie realistami. Zajmijcie się sprawami związku i ich członkami, a nie polityką. Pan Gudalewicz wcześniej był prezesem Ogolnopolskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP i nie odnotował w nim sukcesu , no to utworzył związek tym razem inżynierów i techników bhp. Tylko żeby to nie była jeszcze jedna fasadowa organizacja z pośród wielu już istniejących. Przepraszam ,ale mnie poniosło. (2003-08-22)

Uczciwy Inspektor Pracy: Kiedy w końcu skończy się bezprawie i korupcja uprawiana przez niektórych inspektorów pracy Państwowej Inspekcji Pracy, szczególnie dwóch w Okręgu Siedleckim .Są to sprawy ogólnie wiadome, czyli szkolenia BHP i wprowadzanie "swoich" BHP-owców do kontrolowanych przez nich zakładów za odpowiednią opłatą. Zastanawiam się nad tym, dlaczego Główny Inspektor Pracy na takie zjawiska nie zwraca uwagi, pomimo wnoszonych skarg.Przecież Ci Inspektorzy otrzymali już parę lat temu upomnienia i w dalszym ciągu robią to samo. Wstyd mi za tych ludzi z Inspekcji Pracy, w której pracuję. (2003-08-23)

MARGO: Cieszę się, że są jeszcze uczciwi Inspektorzy pracy, a może należałoby podawać do ogólnej wiadomości nazwiska skorumpowanych inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy ? (2003-08-23)

kAMA: Zaskoczył mnie Pan mocno Inspektorze,ale czy Pan nie boi się swych kolegów po fachu którzy starają się wyeliminować każdego tak jak mówiło się kiedyś. Kto nie z Lesiem tego zmieciem. Ja z swej strony życze Panu odwagi, niech się Pan nie stara ujawnić,niech Pan będzie ostrożny. Pozdrawiam kAMA (2003-08-24)

Kama: Do Pana Margo. Myśle że jest to dobra(2003-08-24)

Kama: Do Pana Kowalskiego.Prosze o odpowiedz jeżeli można na(2003-08-24)

Herod-baba: Do uczciwego inspektora pracy. Korupcja w inspekci pracy, się(2003-08-26)

herod-baba: Do uczciwego ... ciąg dalszy. Sprawa zwalczania korupcji nie(2003-08-26)

MAGDZIORZ WALDEMAR: JESTEM MIESZKANCEM MIASTA TYCHY W ZWIAZKU Z PRACAMI ELEWACYJNYMI(2003-08-26)

herod- baba: Do KAMA. Nie wiem czy autor pomysłu zdaje sobie(2003-08-26)

Kama: do Herod-Baby. Zgadzam się z tym co Pani napisała(2003-08-26)

herod-baba: Do Kamy. Niech Pani nie stara się iść drogą(2003-08-27)

Wacław Gudalewicz: Do "Kama" Kamie - należy zwrócić szczególną uwagę na(2004-07-29)

Wacław Gudalewicz: Krajowy Związek Inżynierów i Techników Bezpieczeństwa i Higieny Pracy(2004-07-29)


Dodaj swój komentarz  
 

©ATEST-Ochrona Pracy 2003

Liczba odwiedzin od 2000 r.: 58566636