ATEST Ochrona Pracy

2 maja 2024 r.

[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]     

 

ATEST 2/2024

Studia podyplomowe nie powinny umożliwiać zmiany zawodu

Nie zgadzam sie z autorem listu "Studia podyplomowe powinny ułatwiać zmianę zawodu" zamieszczonego w nr. 11/09 ATESTU. To prof. A. S. Markowski ma rację. Studia podyplomowe powinny dawać pogłębienie wiedzy, a nie zmianę zawodu. Jeżeli ktoś chce zmienić zawód to proszę odbyć studia przewidziane programem. Nic na skróty. Autor listu, idąc na skróty, nie tylko nie będzie dobrym czy najlepszym behapowcem, nie będzie wcale behapowcem. Autor nie pisze kim jest z zawodu i to utrudnia właściwą ocenę. Wiele osób, kierując się zwykłym cwaniactwem, zalicza licencjat na najłatwiejszym kierunku, potem studia podyplomowe z bhp na prywatnej uczelni i już mamy dobrego, bardzo dobrego behapowca. Musimy takich cwaniaków demaskować. Szkodzą oni dobremu wizerunkowi behapowca. Jestem technikiem elektrykiem, mgr inż. mechanikiem. Mam 35 lat pracy w przemyśle na kierowniczych stanowiskach. Oczywiście ukończone porządne studia podyplomowe na politechnice. Aby w pełni odpowiedzialnie wykonywać tę pracę trzeba mieć bogatą wiedzę i długą praktykę zawodową. Doświadczony behapowiec musi przeciwdziałać wypadkom, a nie je stwierdzać.

Piotr Muchajer
główny specjalista ds. bhp

Dodaj swój komentarz


Karol: Nareszcie jedna mądra(2010-02-22)

Paweł: Pan W.Leszczyński na łamach służby pracowniczej napisał, że na(2010-02-24)

Paweł Piekło: Szanowny Panie ! Piszę Pan w swoim liście, że(2010-03-01)

Jędrek: ...prawnik (obecny lub przyszły), a tylko inspektor BHP-> TECHNIK(2010-03-12)

Natura: Z określeniem "porządne studia " to przesada ani miara(2010-05-03)

Maciej Ś.: "Natura"lnie ględzisz, "mistrzu" młotka i barowej(2010-05-03)

Maciej Ś.: PS. Oczekiwany model behapowca, to: stosownie wykształcony, mądry, inteligentny,(2010-05-03)

Natura: "Maciej Ś" Kolego sztuka merytorycznego postrzegania spraw jest trudna(2010-05-05)

Maciej Ś.: Studia podyplomowe w zakresie bhp, podbudowane wcześniejszym wykształceniem wyższym(2010-05-05)

Natura: Kolego Macieju Ś. jak czytam to, Twoja trampolina jest(2010-05-05)

Maciej Ś.: A wydawało się, że NATURA jest doskonała..., a to(2010-05-05)

;()) hii: cyt maciusia :Proces starzenia zaczyna się już około 40-tki,(2010-05-06)

Maciej ś.: Z takimi możliwościami intelektualnymi (jak zaprezentowane powyżej) trenowanie rozumu(2010-05-06)

Natura: Koledzy mam pytania? W praktyce spotykam się ze zjawiskiem(2010-06-19)

Maciej Ś.: ("naturalny" cytat) - - - > "Kolego ty w(2010-06-19)

Maciej Ś.: Pracodawca powołuje zespół powypadkowy - to aksjomat. A w(2010-06-19)

Maciej Ś.: Wypłacanie niezasadnych świadczeń jest błędem (urzędnika, instytucji), pobieranie niezasadnych(2010-06-19)

Natura: Do Macieja Ś.Kolego samokrytycyzm jest dobrym objawem , podtrzymuj(2010-06-19)

Maciej Ś.: Gwoli ścisłości - nie wchodzę w grono "kolegów"; bycie(2010-06-19)

Praktyk: Jak już podnosił to Maciej Ś. warianty składu protokołu(2010-06-20)

Maciej Ś.: "Wszystko należy robić najprościej, jak tylko można,.....ale nie prościej"(2010-06-20)

Natura : Do Praktyka. Niestety z podejścia kolegi odczytuję bezsilność ,którą(2010-06-21)

Maciej Ś.: "Natura", czy ty chodziłeś do szkoły przyzakładowej razem z(2010-06-21)

Praktyk: „Natura”- imputowaną mi bezsilność postrzegam jako sytuację, w której(2010-06-21)

Jędrek: Tu się w zupełności zgadzam z przedmówcą. Przykład? Właściciel(2010-06-21)

Natura: Do Praktyka. Dziękuję za wskazanie KPC ,może to wyglądać na poprawność postępowania "konia". Pozostaje jednak przy tym , że jeżeli w przepisach określono postępowanie w sprawie i niedotrzymuje jego warunków ,to jest to nieprawidłowe. Myślę ,że znalazł by się również prawnik ,który z tym zapisem również sobie by poradził . Uważam również , że niezależnie od realizacji i postrzegania prawa winniśmy je interpretować wprost , bo utwiedzanie się w bezsilności nie jest postępem. (2010-06-22)

teoretyk: Pan - Praktyk - wyznaje zasadę prof. M. Belk, co do " kopania..." (2010-06-22)

Praktyk: „Koń jaki jest każdy widzi”. Co do kopania odsyłam obecnie do Republiki Południowej Afryki. Kopacze mają sie tam całkiem nieźle (nie mam na myśli kopaczy diamentów). Odnośnie KPC „uczeni w piśmie”- czytaj prawnicy, zapewne znajdą rożne warianty „dzielenia włosa na czworo”. Ja przywiązany jestem do zasady: REALIA PANOWIE, REALIA...” (2010-06-22)

Natura: Do Praktyka. Pozwoliłem spojrzeć sobie na art.K.p.c. art.76 i porównoać go z art.76 K.p.a. wg którego postępują urzędnicy ZUS i pisze " 1. Dokumenty urzędowe sporzadzone w przypisanej formie przez powołaene to tego organy państwowe w ich zakresie działania stanowią dowód , co zostało w nich urzędowo stwiedzone" jak rozumie Protokóly i Kart na podstawie których wydawane są Decyzje ZUS o przyznaniu świadczeń przyjęte przez ZUS a sporządzone przez osoby nieuprawnione powodują wydanie błędnych decyzji i s t r a t y ( w skali kraju większe jak bud.biura).Nie czuję się odkrywcą, a może źle interpretuje przepisy. Ale przyjęte zasady pracy zawodowej nie robią mi makarony w głowie. Realnie z pieniążków się żyje ,ale przyzwoitość zawodowa też jest cenie. (2010-06-23)

praktykant...: "... Cwaniactwo{" ws. BHP, a " racja prof. A. S. Markowskiego" - dobry temat. - . " Nie zgadzam sie z autorem listu "Studia podyplomowe powinny ułatwiać zmianę zawodu" zamieszczonego w nr. 11/09 ATESTU. To prof. A. S. Markowski ma rację. (...) . Wiele osób, kierując się zwykłym cwaniactwem, (...) Musimy takich cwaniaków demaskować. Szkodzą oni dobremu wizerunkowi behapowca. (...). Doświadczony behapowiec musi przeciwdziałać wypadkom, a nie je stwierdzać. -Piotr Muchajer główny specjalista ds. bhp " (2010-06-23)

praktykant: . Cwaniactwo " ws. BHP, a " racja prof. A. S. Markowskiego" - dobry temat. - Bo to "Studia podyplomowe .. .", są przykładem " cwaniactwa", wie to i prof. A. S. Markowski i Jerzy Kowalski oraz ATEST. (2010-06-23)

praktykant: Arch... J. K. -" ... Zaspakajam ciekawość czytelnika, który pytał czy byłem zaproszony na tę inaugurację. Owszem byłem. Z prof. Adamem Markowskim jesteśmy zaprzyjaźnieni od lat. Zrobił niebywałą i zasłużoną karierę zawodową... " - a wyszło....??? jak w polityce... r. cz. (2010-06-23)

Natura: Jestem również zdania ,ze studia podyplomowe winne pogłębiać wiedzę , ale niestety zrobiono z nich "misz masz" , które się zalicza , nabywa uprawnienia i w konsekwencji powoduje szkodę postrzeganiu w rozumieniu bezpieczeństwa. Sami zainteresowani po ukończeniu podyplomówek odwołują się do prestiżu , a nie nabytych umiejętności. Wrócę jeszcze do " stwiedzania wypadków" , mam b.dobre osiągnięcia związane z pomniejszeniem ilości wypadków ( w okresie czasu -z 40 rocznie do 2 przy zatrudnieniu kilkuset osobowym) , co było związane z pragmatycznością postępowania jak również z prowadzonymi szkoleniami ,kierowanymi na czynności pracy ,a nie na art., czy paragrafy. Sporządzana dokumentacja powypadkowa nie była pechem ,złym losem ,brak szczęścia poszkodowanego tylko skutek- przyczyn podowujacy wypadek. I niestety w kontaktach z absolwentami" podyplomówek " to jest w ogóle nie zrozumiałe. (2010-06-24)

Maciej Ś.: Jak to dobrze, że język "naturalny" nie jest wypełniony konstrukcją usztywniającą (kostną, szkieletową), bo w trakcie wymowy uległby połamaniu i.......byłby wypadek. A tak to tylko jest niezrozumiały i niechlujny. Ale to coraz częściej ......... standard obecnych czasów. (2010-06-24)

Natura: Przyznaję ,że z nie bardzo rozumię migów posługujacymi się domysłami , znakami interpunkcji w nadmiernej ilości , gdyż nie określa to jednoznacznie stanowiska w sprawie. Pisanie takie jest nie furtką bezpieczeństwa , ale wrotami do "ja tego nie powiedziałem" .Wyrażenie myśli wymaga pewnej emocji , staranności i może się zdażyć błąd literowy ,składniowy. Za co przepraszam. P.S. Na sarkazm w sporządzanej dokumentacji powypadkowej nie widzę miejsca , tego nie robią zawodowycy. (2010-06-25)

Praktyk: Jak język „naturalny” to pewnie i ekologiczny. Czy aby(2010-06-25)

Natura : Panowie ,jak brak argumentów to pozostaje ośmieszanie .Pozdrawiam. :)(2010-06-25)

Maciej Ś.: Pustosłowie, lub "pokręcone myśli" nie wymagają argumentacji. No bo(2010-06-25)

Natura : Do Maciej Ś. Kolego próbowałem zwrócić Tobie uwagę na(2010-06-26)

Maciej Ś.: Zanudzasz mnie, facet, swoją(2010-06-26)


Dodaj swój komentarz  
 

©ATEST-Ochrona Pracy 2010

Liczba odwiedzin od 2000 r.: 58606529