ATEST Ochrona Pracy

29 kwietnia 2024 r.

[Najnowszy numer] [Prenumerata] [Spis treści]     

 

ATEST 2/2024

Certyfikacja ośrodków

Panie Redaktorze

Co to jest wg Pana "dobrowolna certyfikacja ośrodków"? Co niby ma dać spec.-komisja certyfikująca firmy szkoleniowe? Według jakich kryteriów i jak zasobnych załączników określi, że ten to "cacy", a tamten "be"? W tym szaleńczym wyścigu szczurów (wszak o pieniądze tu idzie - wcale niemałe pieniądze) proponowane w dyskusji ("Kto postawi dwóję szkoleniom bhp" - "Atest" 5/03) rozwiązania sprowadzają się do konkluzji: W ośrodkach szkolą (zazwyczaj /także) Państwowi Inspektorzy Pracy - choć GIP zabronił - oj, oj - oni, będąc na kontroli "systemem duńskim", uloteczkę i kółko się zamyka: dola za wykłady + premia za aktywność, a "teczkowcom śmierć", choć wielu z nich to zawodowcy lepsi od tych, którzy wykładają w Ośrodkach i osobiście znam wielu, którzy jeszcze niedawno byli tam wykładowcami.

A wszystko "funta kłaków niewarte", bo jest jedno kryterium - którego w polemice unikacie jak ognia, które stawia dwóję szkoleniom bhp - kryterium weryfikowania jakości szkolenia przez... życie.

Wypadek przy pracy - właśnie to zdarzenie obnaża niedoskonałość szkoleń, bez względu na to, czy wykonała je renomowana firma z certyfikatami, czy "teczkowiec".

Szukamy panaceum na poprawę sytuacji na rynku szkoleniowym.Wielu na tym zależy. Mnie także.

Postępowanie powypadkowe (dobre, pełne postępowanie) winno ocenić także - i przede wszystkim - wartość zaświadczenia ze szkolenia, dokumentację ze szkolenia, kompetencje wykładowców, sposób prowadzenia szkolenia i wiedzę na nim zdobytą.

Reszta niech będzie sprawą oskarżyciela publicznego i odpowiedzialności za działanie. Już są wyroki za sprzedawanie "lewych zaświadczeń" - za poświadczenie nieprawdy.

WIARUS

Dodaj swój komentarz


behapert J.K: Najważniejsza to sprawa, kto szkoli i jak pracowników? Na(2003-07-28)

obserwator: Zgadzam sie z szanownym przedmówcą co do tego, że(2003-07-29)

Z. Sz.: Dyskusja idzie w dobrym kierunku. Jednak należy pamiętać,że nie(2003-07-29)

j.k.: Dyskusję na temat jakości szkoleń należy rozpocząć od bezsensownej(2003-07-29)

KAMA: Zgadzam się z moimi szanownymi przedmówcami. Ale jest inna(2003-07-30)

nieuk: uwaga do Z.Sz. z 2003-07-29 znawcy polskiej stylistyki(2003-07-31)

Z. Sz.: Do szanownego nieuka Chciałem wyjaśnić, że wiem jak pisze(2003-08-1)

Spec: Jestem za certyfikacjią kompetencji personelu wykładowców tematyki bhp.Warunkiem uzyskania(2003-08-1)

KAMA: Popieram opinię Speca ,co do weryfikacji pracowników słuzby bhp.(2003-08-1)

MARGO: Zgadzam się z opinią Panów Spec. i Kama.Prawdą jest(2003-08-2)

"niedowiarek": Na nic mogą się zdać certyfikaty, jeżeli pracodawcy ((2003-08-5)

Bolo: Należy odróżnić dwie sprawy, a mianowicie; czym innym jest(2003-08-6)

Spec: Pan Jerzy Kowalski z MGPiPS wjaśnia w wywiadzie dla(2003-08-7)

BM Lublin: Zajmuję sie bhp już 20 lat i nie ukrywam,(2003-08-15)

Kowalski: Krajowy Związek Zawodowy Inżynierów i Techników Bezpieczeństwa i Higieny(2003-08-19)

behapert: nie jestem zaskoczony dyskusją. Widaać jak na dłoni,że chodzi(2003-08-19)

Kama: Prośba do p.Kowalskiego niech Zw.Zaw Inż. i Tech. BHP(2003-08-19)

Kama: znam przypadki że insp. PIP -u sa odpowiedzialni za(2003-08-19)

H.Kowalski: Odp: dla P.Kama. Dziękuję za zajęcie stanowiska. Przytoczona przez(2003-08-20)

Spec: Mam pytanie do Pana H Kowalskiego. Co Pana związek(2003-08-21)

Spec.: Uzupelnienie do swojej informacji z dnia 2003-08-7. Zgodnie z(2003-08-21)

Z. Sz: Do autora Kama. Jeżeli wystąpiły takie sytuacje brzydko mówiąc(2003-08-21)

Kama: Dziękuje Panu za szybką odpowiedż. Cieszę się że ZZITBHP(2003-08-21)

Kama: Kama Mój list poprzedni jest skierowany do Pana H.Kowalskiego(2003-08-21)

Kama: Do Pana Z.Sz. Są ciekawe Pana propozycje ale jak(2003-08-21)

Z.Sz: Do autora prawdopdobnie Pani Kama. Nie można składać zażaleń(2003-08-22)

Herod - baba: Do autora Pana H. Kowalski. Chyba Pan przesadził z(2003-08-22)

Uczciwy Inspektor Pracy: Kiedy w końcu skończy się bezprawie i korupcja uprawiana przez niektórych inspektorów pracy Państwowej Inspekcji Pracy, szczególnie dwóch w Okręgu Siedleckim .Są to sprawy ogólnie wiadome, czyli szkolenia BHP i wprowadzanie "swoich" BHP-owców do kontrolowanych przez nich zakładów za odpowiednią opłatą. Zastanawiam się nad tym, dlaczego Główny Inspektor Pracy na takie zjawiska nie zwraca uwagi, pomimo wnoszonych skarg.Przecież Ci Inspektorzy otrzymali już parę lat temu upomnienia i w dalszym ciągu robią to samo. Wstyd mi za tych ludzi z Inspekcji Pracy, w której pracuję. (2003-08-23)

MARGO: Cieszę się, że są jeszcze uczciwi Inspektorzy pracy, a może należałoby podawać do ogólnej wiadomości nazwiska skorumpowanych inspektorów Państwowej Inspekcji Pracy ? (2003-08-23)

kAMA: Zaskoczył mnie Pan mocno Inspektorze,ale czy Pan nie boi się swych kolegów po fachu którzy starają się wyeliminować każdego tak jak mówiło się kiedyś. Kto nie z Lesiem tego zmieciem. Ja z swej strony życze Panu odwagi, niech się Pan nie stara ujawnić,niech Pan będzie ostrożny. Pozdrawiam kAMA (2003-08-24)

Kama: Do Pana Margo. Myśle że jest to dobra myśl ażeby ujawniać nazwiska inspektorów PIP tych nieuczciwych i łapówkarzy oraz należałoby podawać z którego okręgu i oddziału. Ale obawiam że na tym serwerze nie moglibyśmy tego podawać. Prośba do administratora : prosze wyrazić zgode na ujawnianie nazwisk insp. PIP. Prosze o dyskusje wszystkich zainteresowanych. Pozdrawiam Kama (2003-08-24)

Kama: Do Pana Kowalskiego.Prosze o odpowiedz jeżeli można na list mój z dnia 21.08.03 r a szczególnie o odpowiedż na zapytanie w sprawie obrony przez związekczłowieka pokrzywdzonego przez inspektorów PIP i przez inne czynniki . Pozdrawiam Kama (2003-08-24)

Herod-baba: Do uczciwego inspektora pracy. Korupcja w inspekci pracy, się nie skończy w ogóle, jeżeli uczciwi tacy jak Pan nie rozpoczną działania w kieunku samooczyszczenia się. Nieuczciwi powinni opuścić szeregi inspekcji. Znam tę instytucję dobrze, ale nie na tyle, żeby wiedzieć jaka panuje obecnie w niej atmosfera. Wiem, że instytucja ta nie nakjlepiej wykonuje na obecny czas swoje obowiązki, wiele działań jest pozorowanych, albo wykonanych dla statystyki, a nawet dla zastraszenia komtolowanych. Wiem,że niektórzy inspektorzy pracy są nie do ruszenia, nawet jeżeli byli umoczeni w aferę o której pisała prasa,dlatego że decydują układy rodzinne a przede wszystkim polityczne. Każda partia dąży do obsadzenia etatów swoimi ludźmi. Niestety to jest główną przyczyną o której wiedzą władze w OIP i GIP, ale nie wiele w tym kierunku robią by to zmienić, bo tolerują taki stan. Teraz jeszcze swój swojego kryje. (2003-08-26)

herod-baba: Do uczciwego ... ciąg dalszy. Sprawa zwalczania korupcji nie jest rzeczą łatwą tym bardziej w tym środowisku. Ktoś musi wypowiedzieć walkę pierwszy. Pytanie kto się na to zdecydujje. Jedna osoba , a nawet kilka nic nie zrobi. Moim skromnym zdaniem powinna zająć się tym tematem również redakcja ATEST-u i to, jak najszybciej. Ciekaw jestem czy związki zawodowe działające w inspekcji w tym SOLIDARNOŚĆ wiedzą o tym, że inspekcja od dawna znajduje się w sferze podejrzeń o korupcję swoich pracowników , a być może swoich czlonków i co robi w tym temacie. Panie Inspektorze głowa do góry pozrawiam Pana. (2003-08-26)

MAGDZIORZ WALDEMAR: JESTEM MIESZKANCEM MIASTA TYCHY W ZWIAZKU Z PRACAMI ELEWACYJNYMI NA OSIEDLU L UL.LEGIONOW POLSKICH 7 NALEZACEJ DO SPULDZIELNI KAROLINA SA PROWADZONE PRACE NA ELEWACJI BUDYNKU NA RUSZTOWANIACH KTORE SA POSTAWIONE W CELU WYKONYWANIA PRAC. NIE MA WYMAGANYCH ZABEZPIECZEN,TO ZNACZY TUNELI CO WIAZE SIE ODPUKAC Z NIEDAWNO NIESZCZESLIWYM WYPADKIEM GDZIE SMIERC PONIOSLA MLODA DZIEWCZYNA INTERWENIOWALEM W SPULDZIELNI LECZ BEZ REZULTATU BYL ROWNIERZ PRZEDSTAWICIEL TEJ FIRMY LECZ BEZ SKUTKU .PRACE SA WYKONYWANE MIMO MYCH UWAG MAMY W TYCHACH 2 PRZEDSTAWICIELI BHP PIP DOMAGALE MARIE ORAZ KONRAD ZDZISLAW CZY MOGLI BY SIE ZAJAC TA SPRAWA A MIANOWICIE TA FIRMA KTORA WYKONUJE PRACE BYLE JAK DLA ZYSKU A NIE DLA DOBRA I BEZPIECZENSTWA LOKATOROW JAK I PRZYPADKOWYCH PRZECHODNIOW. (2003-08-26)

herod- baba: Do KAMA. Nie wiem czy autor pomysłu zdaje sobie sprawę w co się pakuje. Bez zebrania dowodów przeciwko komuś, że ten bierze lapówki jest po prostu oczernianiem tego kogoś. A to jest przestępstwem w rozumieniu przepisów kodeksu karnego. Radzę porozmawiać z prawnikiem biegłym z zakresu prawa karnego w tej sprawie. Co innego jest pisać o samym zjawisku jako takim jakim jest korupcja, która dotknęła również PIP. Tak, że proszę nie działać zbyt pochopnie lecz z rozwagą, bez emocji, bo to zgubny doradca i można mieć duże kłopoty. Proszę się dobrze zastanowić. Jestem osobą bezstronną, ale radzę umiejętnie do sprawy podejść. Z komentarzy widać, że autor(ka),działa gwałtownie i szuka do tego jeszcze sprzymierzeńców. Oby właściwych.Życzę sukcesów. (2003-08-26)

Kama: do Herod-Baby. Zgadzam się z tym co Pani napisała ,musi być jednak w naszym prawie świadek i udowodnienie tych łapówek. Cóż nikt się nie zgodzi być świadkiem . Ale myśle że jakby gdzieś dać nazwiska do gazety czy innych środków przekazu to może by wreszcie GIP zwrócił uwagę na swoich pracowników . a może bezposrednioo do GIP z podaniem okręgu z którego sa łapownicy . Co Pani na to? (2003-08-26)

herod-baba: Do Kamy. Niech Pani nie stara się iść drogą afery Rywina, bo widać co z tego wynika nie wierzę, żeby coś komuś udowodniono, ale to na marginesie sprawy. Mam wrażenie,że Pani jest tą osobą pokrzywdzoną,albo ktoś z pan iotoczenia.Jeżeli inspektor pracy swoim działaniem doprowadził kogoś do roztroju zdrowia, lub zawału jak sugeruje Pani w jednym z komentarzy, to trzeba się odważyć i podjąć działania przewidziane prawem. Choćby nałeżało zawiadomić prokuratora o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Ale trzeba się pod tym po prostu podpisać, żeby prokurator mógł wszcząć postępowanie. I wtedy zaczynają się prawdziwe schody po których trzeba się dalej umiejętnie wspinać. Inaczej proszę zapomnieć o sprawie. Bo żadna redakcja nie zechce płacić odszkodowania za niesławienie osoby pomówionej, czy oczernionej i naruszenie dóbr osobistych. Niech to Pani w końcu zrozumie i odstąpi od swoich zamiarów gdy jest inaczej. (2003-08-27)

Wacław Gudalewicz: Do "Kama" Kamie - należy zwrócić szczególną uwagę na(2004-07-29)

Wacław Gudalewicz: Krajowy Związek Inżynierów i Techników Bezpieczeństwa i Higieny Pracy(2004-07-29)


Dodaj swój komentarz  
 

©ATEST-Ochrona Pracy 2003

Liczba odwiedzin od 2000 r.: 58564265